Samenvatting: Qlik Analytics Tour 2019
Donderdag 13 juni vond de Qlik Analytics Tour in Delft plaats. Tijdens het evenement bespraken we nieuwe Qlik features, kwamen de ervaringen van Inter IKEA voorbij en sloot De Speld het evenement af met een lach. Hieronder vind je een korte samenvatting van de sessies en de aftermovie.
AI in Action
Artificial Intelligence is een van de meest invloedrijke technologieën die we in onze levens zullen meemaken. Qlik bouwt met deze technologie een nieuw soort AI waarbij de kracht van menselijke intuïtie versterkt wordt met de schaal en snelheid van machine-intelligentie. Daarom noemt Qlik ‘AI’ ook wel Augmented Intelligence. Wanneer AI samenwerkt met mensen vergroot dit de Data Literacy van je personeel zodat elke dag slimmere inzichten worden opgedaan. Tijdens de AI in Action presentatie maakten deelnemers kennis met Qlik’s krachtige AI capaciteiten zoals de Insight Bot (chatbot voor je data), Cognitive Engine, Associative Insights en de Insight Advisor.
Inter IKEA
Tijdens de presentatie ‘Selfservice BI to the Many’ legde Louis de Roo, Solution Owner Business Information, uit hoe de Inter IKEA Group meer dan 200,000 medewerkers in staat stelt om het Retail Performance Dashboard te gebruiken. Hierbij is onder andere extra aandacht besteedt aan Data Literacy en User Experience(UX). Binnen het dashboard zijn bijvoorbeeld meerdere trainingsvideo’s om gebruikers op weg te helpen en is er goed nagedacht over het design. Zo is elke sheet van het dashboard symmetrisch ontworpen en wordt kleur alleen gebruikt als dit toegevoegde waarde biedt.
De Speld LIVE
Nathan de Groot en Arthur Umbgrove van De Speld waren verantwoordelijk voor de afsluiting van het evenement. Dit deden zij met een optreden van De Speld LIVE, een speciale nieuwsshow van De Speld. In deze show wisselden betrouwbaar nieuws, reportages en interviews elkaar in hoog tempo af waardoor wij het evenement op een zeer humoristische wijze konden afsluiten.