Effectief online werven met een Sourcing Dashboard

bruto marge dashboard,qlik,sourcing dashboard,Qlik,QlikView,Qlik Sense, Qlik Governance,Governance BI, Business intelligence,it,Qlik,QlikView,Qlik Sense, Qlik Governance,Governance BI, Business intelligence,it

De Flex branche verplaatst zich steeds meer naar het online landschap. Vacaturesites en Jobboards schieten als paddenstoelen uit de grond. Daarnaast wordt ook veelal geadverteerd op social media kanalen zoals LinkedIn, Twitter en Facebook. Hierdoor wordt het lastig om overzicht te krijgen van de effectiviteit van de beste bronnen, oftewel Sources, voor specifieke campagnes of vacatures. Dit maakt het moeilijk om te achterhalen welke bronnen het meest effectief en efficiënt zijn geweest. Het alsmaar groeiende aanbod van vacaturekanalen creëert een behoefte om gegevens op één plek te kunnen analyseren.

Sourcing in de Flex Branche

Google Analytics tracking codes en Applicant Tracking Systems(ATS) zijn manieren om bij te houden via welke Source iemand bij een uitzendbureau terecht is gekomen. Echter kun je met enkel deze systemen niet eenvoudig je Sources vergelijken en analyseren. Zo wordt het bijvoorbeeld lastig om te zien welke Sources het beste werken voor Senior ICT Vacatures of welke Source het hoogste conversiepercentage heeft. Het gebruik van deze tools en bijvoorbeeld Social Media, Vacaturesites en Email Marketing zorgen dat er verschillende software tools naast elkaar moeten worden gebruikt om data te kunnen analyseren. Zo wordt het een ingewikkeld proces om te zien waar de laagste cost-per-hire en de snelste time-to-fill behaald kan worden voor specifieke campagnes en vacatures. Daarbij wil je ook graag weten welke Sources het meest efficiënt zijn om specifieke doelgroepen te bereiken. Als je deze kennis voorhanden hebt bereik je op de meest efficiënte manier de juiste personen voor elke vacature.
Dit is precies waarom wij speciaal voor de Flex branche een Soucing Dashboard hebben ontwikkeld. In zo’n dashboard kun je data combineren uit je ATS, CRM en ERP systemen en online bronnen zoals Google Analytics, Google Adwords en je Social Media kanalen. flex-visuals-bm-dashboardDoor deze interne en externe bronnen met elkaar te verbinden in één dashboard verkrijg je een compleet overzicht van de gebruikte Sourcing; dit helpt op zijn beurt weer bij het selecteren van Sourcing voor toekomstige campagnes. Op basis van je eigen data kun je namelijk achterhalen wat het meest effectief en het meest efficiënt is geweest voor vacatures binnen de verschillende sectoren waar jouw organisatie actief is.

 

Benut Recruitment Analytics met een Sourcing Dashboard

Het Sourcing Dashboard is gebouwd met Qlik Sense software en verschillende Qlik Web Connectors. Qlik stelt je in staat om verschillende associaties tussen je data te ontdekken en analyseren. Hieronder is een kort filmpje waarin de ‘Associatieve kracht’ van Qlik wordt uitgelegd.

Bekijk het filmpje

Met Qlik kan data uit verschillende bronnen eenvoudig gecombineerd worden waardoor je makkelijker kunt analyseren. Zo weet je precies of je wel of niet op Monsterboard wil adverteren voor je IT vacature en ontdek je of er meer inschrijvingen komen via LinkedIn of via Twitter. Het Sourcing Dashboard stelt je in staat om:

  • Al je databronnen-en systemen combineren in één dashboard (Google Analytics tracking codes(UTM), Applicant Tracking Systems (ATS), CRM, ERP, Social Media data, Google Adwords, Specialistische recruitment software zoals Easyflex en Flexservice, Email software
  • Sourcing van je recruitment campagnes tot in detail analyseren
  • Inzicht in het resultaat per campagne en per source
  • Conversiepercentage per source en per vacature analyseren omtrent het aantal keer dat de vacature bekeken wordt, het aantal inschrijvingen en het aantal gevulde vacatures. Zo ontdek je het effect van elke advertentie
  • Efficiëntie per source: cost-per-hire en time-to-fill per source analyseren
  • Weet op basis van je bestaande data (conversiepercentage en cost-per-hire per source)waar je de volgende vacatures zal plaatsen

 

Conclusie

Met het Sourcing Dashboard heeft u data van marketing middelen, recruitment software bij elkaar in één dashboard. Elk Sourcing Dashboard kan naar de wensen van de organisatie worden ingericht. Gebruikt jouw organisatie bijvoorbeeld ook veel CV Search mogelijkheden? Dan kunnen bijvoorbeeld het aantal doorzochte CV’s, de behandelende recruiter, de cost-per-hire en het aantal benaderde kandidaten hiervan worden weergegeven.
Wil je graag rond klikken in een Sourcing Dashboard? Vul dan onderstaand formulier in om toegang tot ons (demo) Sourcing dashboard te krijgen. Let op: het dashboard bevat fictieve data.
Onderdeel van ‘Flex Analytics’ | Download ons Ebook