E-mergo Client Advisory Board 2022
Vorige week organiseerde E-mergo voor de tweede keer organiseerde een Customer Advisory Board (CAB). De CAB is een mogelijkheid voor E-mergo om met een aantal prominente klanten van gedachten en inzichten te wisselen over de stand van zaken in de wereld van data, en ons te helpen bij het richting geven van onze ontwikkelingen naar de toekomst. Nadat eerdere pogingen om bekende reden moesten worden uitgesteld lukte het uiteindelijk op 21 april om met deelnemers van VolkerWessels, Vopak, Centraal Boekhuis, Kawasaki, CEVA Logistics, Schiphol, Rijk Zwaan, Luchtverkeersleiding Nederland en Facilicom een inhoudelijke en interessante middag en avond te beleven in Hotel New York.
In een aantal paneldiscussies werden door wisselende deelnemers diverse stellingen besproken en bediscussieerd, waarbij gesproken werd over allerlei onderwerpen binnen het omgaan en werken met data. Vooral de ervaringen uit de praktijk en de verschillende keuzes die organisaties daarbij gemaakt hadden leverden waardevolle inzichten op.
Enkele onderwerpen die in de paneldiscussies aan bod kwamen:
1 De noodzaak voor real-time data
2 Het belang van geautomatiseerde datamanagement tooling
3 Voor- en nadelen van multi-tool analytics omgevingen
4 Return on Investment bij cloud-oplossingen
5 Toepassingen van predictive analytics en sensordata
6 Versterken van klantrelaties door het delen van data
Met veel verschillende inzichten en leermomenten bleek uit de discussies duidelijk dat het nagenoeg onmogelijk is om vanuit één standaardoplossing in alle behoeften te voorzien. Daarbij komt dat complexe techniek vaak ook een grotere afhankelijkheid van de juiste technische vaardigheden met zich meebrengt, en dat juist in de huidige arbeidsmarkt dergelijke specialistische kennis niet altijd snel voorhanden is.
Voor E-mergo is dit een duidelijke motivatie om door te gaan op de weg die we hebben ingeslagen: door ons te focussen op het leveren van oplossingen die passen bij wat onze klanten nodig hebben, in lijn met de strategische doelen en technische behoeften van de organisatie, en door in te zetten op innovatieve tools die onze klanten in staat stellen om zelfredzaam te zijn zonder afhankelijkheid van zwaar gespecialiseerde medewerkers zijn we in staat voor elke klant meerwaarde te bieden met een oplossing op maat; haalbaar en schaalbaar.
Voor E-mergo is de deel met onze klanten een essentieel deel van onze missie om organisaties te helpen datagedreven te worden. Door praktijkkennis te delen leren wij, en onze klanten, van elkaar en kunnen we onze producten en diensten blijven verbeteren. De ervaringen van deze Customer Advisory Board waren dan ook onverdeeld positief, en voor herhaling vatbaar!