Transparantie
Drake & Farrell biedt dankzij Qlik volledige transparantie richting klanten. Edward van Dam, Director Finance & IT: “Onze klanten weten, dankzij Qlik, alles wat wij doen. Wij vinden dit heel normaal, dit is de manier waarop we naar de business kijken. Eerlijkheid voor alles. Qlik levert hieraan een enorme bijdrage, waardoor we in staat zijn om sterke klantrelaties op te bouwen, waarin wij elkaar verbeteren.”
Verminderde werkdruk
Dankzij Qlik is het aantal rapportage-aanvragen binnen Drake & Farrell enorm verlaagd. Hierdoor worden bijna geen adhoc rapportages meer gemaakt en is uniformiteit in rapportages en KPI’s ontstaan. Omdat Qlik 24×7 beschikbaar is voor klanten, en omdat er tot op het niveau van track & trace codes wordt gerapporteerd, is er een stuk minder overbodig klantcontact. Efficiënter dus voor Drake & Farrell, maar ook voor de klant.
Klanttevredenheid
Via section access hebben fulfilment-klanten 24×7 toegang tot hun eigen data. Alle voor de klant relevante informatie, zoals de voorraad, back-orders en verzonden producten worden inzichtelijk gemaakt tot op het niveau van de individuele track & trace code. Hier kunnen klanten diverse analyses op loslaten, zoals doorloopsnelheid en gemiddelde voorraad. Dit heeft de klanttevredenheid verbeterd en laat klanten sneller ingrijpen bij afwijkingen.