Schiphol Group

Schiphol Group is eigenaar en exploitant van Amsterdam Airport Schiphol, Rotterdam The Hague Airport en Lelystad Airport en bezit 51% van de aandelen in Eindhoven Airport. Daarnaast bezit de Schiphol Group over belangen in buitenlandse luchthavens, waaronder Terminal 4 op John F. Kennedy Airpot bij New York, Brisbane Airport, Australië en Vienna International Airport. De Schiphol Group heeft gekozen voor een Business Intelligence oplossing met QlikView, Platformmanager en een Qlik Beheerpakket.
Lees verder

PGZ International

Het realiseren van groeidoelstellingen vraagt, ongeacht de grootte of de branche van het bedrijf, om inzicht. Waar staan we vandaag? Hoe presteren we versus onze doelstellingen? Om dit inzicht te verschaffen en het bedrijf voor te bereiden op toekomstige groei, is PGZ International in 2017 gestart met Qlik Sense.
Lees verder

Zorgservice XL

Het realiseren van groeidoelstellingen vraagt, ongeacht de grootte of de branche van het bedrijf, om inzicht. Waar staan we vandaag? Hoe presteren we versus onze doelstellingen? Om dit inzicht te verschaffen en het bedrijf voor te bereiden op toekomstige groei, is PGZ International in 2017 gestart met Qlik Sense.
Lees verder

Vialis

Vialis ontgrendelt haar eigen data met Qlik Sense. Hier hebben zij binnen en buiten het bedrijf profijt van. Binnen het bedrijf wordt de datakwaliteit gewaarborgt en wordt data omgezet in informatie. Buiten het bedrijf hebben zij een tender gewonnen dankzij de krachtige visualisaties van Qlik Sense.
Lees verder

Connexxion

De uitdaging voor Connexxion is het bieden van transparantie door middel van dagelijks real-time inzicht in de volledige operatie rondom het leerlingenvervoer aan de gemeente Amsterdam. De oplossing hiervoor was een QlikView dashboard. Met QlikView wordt data uit de board computers vanuit de taxi’s en data uit het centrale vervoerspakket van Connexxion real-time ontsloten, gekoppeld en gevisualiseerd in de QlikView applicatie Leerlingenvervoer Amsterdam. GPS-data is gekoppeld aan stiptheid, chauffeurs, klachten, afmeldingen, loosmeldingen, reistijd, aankomsttijden en actieve passagiers.
Lees verder

Drake & Farrell

Drake & Farrell zocht naar een dashboard-, rapportage- en analysetool om klanten inzicht te kunnen geven in het verloop van de logistieke processen die zij voor hen beheren. Dit zou ook de uniformiteit in de rapportages richting klanten moeten garanderen en de eigen werkdruk, gerelateerd aan de vraag van klanten naar adhoc rapportages, verminderen. Hierbij is gekozen voor QlikView gekozen vanwege look & feel, de snelheid en het feit dat de security goed in te regelen is. Later is een overstap gemaakt naar Qlik Sense vanwege de eenvoudigere en snellere manier van ontwikkelen en omdat de omgevingen makkelijker met klanten te delen zijn.
Lees verder